دانلود آهنگ لري غمگين ممسني

به وبلاگ تخصصي موزيك خوش آمديد

دانلود آهنگ لري غمگين ممسني

۱,۳۷۵ بازديد

دانلود آهنگ لري

انواع موسيقي در قوم لرهم اكنون موسيقي لري در قالب ترانه به هفت بخش تقسيم مي‌شود كه عبارتند از موسيقي و ترانه‌هاي غنايي و عاشقانه، موسيقي و ترانه‌هاي حماسه رزمي، موسيقي و ترانه‌هاي سوگواري، موسيقي و ترانه‌هاي فصول، موسيقي و ترانه‌هاي كار، موسيقي و ترانه‌هاي طنز و سرودهاي مذهبي.
موسيقي و ترانه‌هاي كار: به منظور سهولت و تسريع در كار مردان و زنان ايلاتي، اين ترانه‌ها به صورت فردي يا دسته جمعي خوانده مي‌شود، مانند ترانه‌هاي گل‌درو (برزيگري)، هوله (خرمن كوبي)، مشك زني، شيردوشي و چوپاني. موسيقي و ترانه‌هاي طنز: اين ترانه‌ها اغلب به صورت في البداهه در هجو شخص يا موضوع يا مكاني سروده شده و برخي اوقات نيز با حركات نمايشي طنز آلود فرد يا افرادي همراه بوده‌ است. پس از انقلاب ۵۷
موسيقي‌ سازيساز سرناكمانچه شش تكه پشت باز، موزه فلك‌الافلاكشاميرزا مرادي در حال نواختن ساز سرناسازهاي موسيقي لري عبارتند از سرنا، دهل، تال (كمانچه)، تنبك (تمك)، و سازهاي سنتي مرسوم از جمله سازهايي هستند كه در موسيقي قوم لر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
سرنانوشتار اصلي: سرنادهلنوشتار اصلي: دهل
كمانچه (تال) نوشتار اصلي: كمانچه به همين دليل آن را كمانچه پشت باز نيز مي‌گويند.

دانلود آهنگ لري بختياري با ساز و دهل

تنبكنوشتار اصلي: تنبكتمبك يكي از سازهاي كوبه‌اي پوستي است و از نظر سازشناسي جزء طبل‌هاي جام‌شكل محسوب مي‌شود كه از اين خانواده مي‌توان به سازهاي مشابه مانند داربوكا در كشورهاي عربي و تركيه و همچنين زيربغلي در افغانستان اشاره كرد. تنبورنوشتار اصلي: تنبور
تنبور را با پنجه نوازند و اين خود دليلي است بر ارتباط خانوادگي تنبور و دوتار محلي و سه‌تار كه آن‌ها نيز با انگشت (ناخن) به صدا در مي‌آيند.تاريخچهعليرضا حسين خاني در حال نواختن ساز تالاز ترانه‌هاي مشهور قوم لر مي‌توان به قدم خير، رنگينه، كش طلا (كفش طلا)، صنم گل و هالو گنم خر اشاره نمود.
به عنوان مثال اشعار متداول در دنگ دال از اين دست است:ترانه لري ترجمه فارسياَسبت و زين و كتلت زيه در مال اسبت به زين و كتل تو جلوي منزلگاه است دشمنو شادي كنان دوسو زنان زال دشمنان شادي مي‌كنند و دوستان زار مي‌زنندشمشيرت منه غلاف ترسم خورش زنگ شمشيرت در غلاف مانده ترسم زنگ بزند
كينه دارم بعد خوت وش وش بكنه جنگ چه كسي را دارم كه بعد از خودت با آن جنگ كنمدات برو كگو برو همه بران مو مادرت موي مي‌برد خواهرت موي مي‌برد همه گيسو مي‌برندهمه برن و كارد زنت و خنجر اگر همه با كارد موي برند همسرت با خنجر موي مي‌برد در مناطق لرنشين نيز در گذشته چنين سنتي وجود داشت، از جمله نغمه شادمانه برزه كوهي كه به هنگام بهار و بازگشت ايل از قشلاق و جشن بازگشت به سرزمين نواخته مي‌شد. به عنوان مثال دختران و زنها هنگام آوردن آب چشمه آوازي را به صورت همسرايي اجرا مي‌كنند كه زنگوله‌دار ناميده مي‌شود.
بررسي و تحليل ضرباهنگ ترانه‌هاهمت علي سالم در حال نواختن ساز تال ۴ سيمبررسي و تحليل ملودي ترانه‌ها

دانلود آهنگ لري شاد مسعود بختياري

قوم لر به ويژه در منطقه لرستان نسبت به ساير اقوام بيشترين بهره را از دستگاه ماهور برده‌اند. ويژگي‌هاي كلي موسيقي لري در ترانه‌ها همواره از كلماتي مانند هه، خدا، اري و عزيزم استفاده مي‌شود كه اين كلمات در پيوند و تطبيق هجاهاي شعر و موسيقي ايفاي نقش مي‌كنند.
ترانه دايه دايه
فرهنگ «لري»، «لكي» و«بختياري». مردم لرستان اصولا“ براين باور هستند كه سرودخواندن دركارهاي دسته جمعي باعث تقويت در كارشان مي شود.
▪ در لرستان نواهاي گوناگوني وجود دارد :
ـ نواهاي خديوي و مال ژيري كه ويژه فصل پائيز وهنگام كوچ است.
● موسيقي‌هاي آوازي (كلامي) و موسيقي‌هاي سازي ▪ موسيقي آوازي لرستان
● آوازهاي بدون ريتم يا با متر آزاد ▪ علي سونه (علي دوستي) مضامين اشعار آن با گويش لري و در قالب تك‌بيتهايي كه با حال و هواي آن موسيقي يگانگي دارد، گوش نيوشندگان راستين آن را مي‌نوازد. برخي از اشعار اين آواز عبارت‌اند از:
بار كنيت تا بار كنيم دي ملك دلگير تو دِ غصه مه د حسرت هر دك پبيم پير رخت بر بند تا رخت بربندم از اين سراي دلگيركه تو از غصه و من از حسرت، هر دو با هم پير شده‌ايم.پيركه بيم كوركه بيم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پايامه پير و كور گشتم و پشتم خميده شد،

دانلود آهنگ لري شاد

▪ عزيزبكي و ميرنوروزي (عزيزبيگي و ميرنوروزي) ـ نمونه آواز عزيزبكي: درد دل يا مي‌كشم تا مي‌كنم پير يا مورم دو قورس‌ُ يا وطن دير
درد دل يا مي‌كشد مرا يا پيرم مي‌كند، نمونهٔ آواز ميرنوروزي: گردش چرخ فلك ني و مرادم شادي رت د خاطرم غم من و يادم گردش روزگار به كامم نيست، شادي از خاطرم رفت و غم به يادم مانده است.
▪ ساري خوني (ساريه خواني) آسمو اوري گرت تيره و تيره كي ديه كرو بواَ وايك بميره؟ كه ديده است پدر و پسر با هم بميرند؟
اي دله سي ديلرو هه مي‌زني زار يه تونو به ديلرويه دينه يار ● انواع موسيقي آوازي ▪ آواهاي كار
ـ برزگري ,خرمنكوبي (گاهوله)، شيردوشي (گا دوشي)، مشك زني، برنج كوبي ـ آواهاي شادمانه ـ سيت بيارم، بينا بينا، سوزه سوزه، بزران بزران، هي لُو هي لُو ▪ آواهاي عاشقانه ـ كشكله شيرازي، كوش طلا، گنِم خر، قدم خير، اَي اَي، آفري قمرتاج، آواهاي عاشقانه، كيودار، كلنجه زرد، ماله ژير، بزران بزران، شيرين و شاميرزا، هاريلُو ▪ كلام‌هاي ديني ـ كلام‌هاي يارسان، چل سرو
▪ مويه‌ها ـ سرلشونه، مور، ساري خواني، هوره -ژَن چِر-، گوراني ▪ آواهاي دلتنكي و غريبي ـ عليدوستي، عزيز بگي، هوره«كو چر» و «سوار چر» ▪ آواهاي حماسي ـ شيرين و خسرو، شاهنامه خواني لري ولكي، قي دادُوا، حماسه كرمي، دايه دايه ▪ آواهاي طنز
ـ ماس فروش، هورم هورم، هي را سي سله، دُز ناشي ▪ آواهاي هجو ـ لالايي ها ● موسيقي سازي ▪ سازهاي لري دوزله، بلور

دانلود آهنگهاي لري خرم آبادي

▪ مقام‌هاي شادي – عروسي سوارونه) ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبك و كمانچه) ▪ مقام‌هاي سوگواري: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاكتلي، چمري سحري، شيوني، ياري (ياره هو)
▪ مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي : ـ كمانچه، تنبك ـ قدم خير، كشكله شيرازي (دو گونه: گرمسيري و خرم آبادي)، عليسونه .
سازهاي متداول در لرستان سه گروه اند: ۱) سازهاي زهي ( كمانچه و تنبور) ۲) سازهاي بادي ( سرنا و دوزله)
۳) سازهاي ضربي ( دهل و تنبك ) ▪ موسيقي لري را مي توان به انواع زير تقسيم كرد: ـ موسيقي شاديانه: در مراسم شادماني نواخته مي شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسيقي عزا: در مراسم عزاداري اجرا مي گردد و اجزاي آن عبارت است از« سحري (اعلام مرگ كسي)»، « چمريانه »، «هرا» و مويه ها نيز كه در رثاي از دست دادن عزيزان خوانده مي گردد و بدون همراهي ساز است از اين نوع به شمار مي رود ـ موسيقي «كار»:
ـ موسيقي آوازي : شيوه هاي آوازي در لرستان بدين شرح است: ميرنوروزي كه آوازهاي عاشقانه مي باشد. و همواره رنج و غم وستمهايي كه بر مردمان اين ديار تحميل شده است در صداي هنرمندان اين ديارپديدار بوده است
با توجه به اينكه رقص نيز در لرستان از پيشينه اي كهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ايي نيز به اين موضوع داشته باشيم، گفتني است كه در لرستان از واژه ي رقص استفاده نمي گردد و معمولاً از واژه هايي چون «باخته»، «بازي»، «دَس گِرِتِه» استفاده مي گردد؛ چونان كه حكيم توس بازي «كراد» خواهر بهرام چوبين نزد خسرو پرويز را اينگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازي به باغ آمدند همه ميش و آهو به راغ آمدند فرد رقصنده را نيز «بازِنَه» مي گويند؛ شايان ذكر است كه لفظ رقص و رقاص در بين لران كاربردي ندارد و گاه نيز موهن قلمداد مي گردد.
ميري، ‌قدم‌خير، اي اي وي وي، ضرب سنگين سماع، ضرب سه‌پا و ضرب دوپا كه براي مراسم رقص و عروسي است.
نوازندگان و سرايندگان اين سرزمين توشمالها هستند كه ازجايگاه ويژه اي برخوردارند.▪ در لرستان نواهاي گوناگوني وجود دارد :
ـ نواهاي خديوي و مال ژيري كه ويژه فصل پائيز وهنگام كوچ است.درمراسم سوگواري براي هرفردي بنابه ارزش و جايگاهش در آن قوم آوراز ويژه اي مي خوانند چنانكه تفاوت زيادي ميان اشعار سوگ كودكان وجوانان ناكام با مردان بزرگ قوم مي باشد.● موسيقي‌هاي آوازي (كلامي) و موسيقي‌هاي سازي
▪ موسيقي آوازي لرستان كنكاش در وقايع گذشته بر مردم لرستان و سيري در ژرفاژرف سرگذشت فرهنگي و تاريخي آن، در گرو بررسي موشكافانه در چهره‌هاي ناشناخته زندگاني نياكان سخت‌كوش اين مرز و بوم است. ● آوازهاي بدون ريتم يا با متر آزاد ▪ علي سونه (علي دوستي)
در بيان قدمت اين آواز همين بس كه آن را اصيل‌ترين، محبوب‌ترين، رايج‌ترين و مردم‌آشناترين نواي كهن مي‌شناسند.بار كنيت تا بار كنيم دي ملك دلگير تو دِ غصه مه د حسرت هر دك پبيم پير پيركه بيم كوركه بيم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پايامه پير و كور گشتم و پشتم خميده شد،

دانلود آهنگ لري بختياري ارمان در عصر جديد

▪ عزيزبكي و ميرنوروزي (عزيزبيگي و ميرنوروزي) ـ نمونه آواز عزيزبكي: درد دل يا مي‌كشم تا مي‌كنم پير يا مورم دو قورس‌ُ يا وطن دير
درد دل يا مي‌كشد مرا يا پيرم مي‌كند، نمونهٔ آواز ميرنوروزي: گردش چرخ فلك ني و مرادم شادي رت د خاطرم غم من و يادم گردش روزگار به كامم نيست،
▪ ساري خوني (ساريه خواني) آسمو اوري گرت تيره و تيره كي ديه كرو بواَ وايك بميره؟ كه ديده است پدر و پسر با هم بميرند؟ اي دله سي ديلرو هه مي‌زني زار
يه تونو به ديلرويه دينه يار اي دل از هجر دهلران (كه يارت در آنجاست) پيوسته در زاري و ناله‌اي.● انواع موسيقي آوازي ▪ آواهاي كار ـ برزگري ,خرمنكوبي (گاهوله)، شيردوشي (گا دوشي)، مشك زني، برنج كوبي ـ آواهاي شادمانه
ـ سيت بيارم، بينا بينا، سوزه سوزه، بزران بزران، هي لُو هي لُو ▪ آواهاي عاشقانه ـ كشكله شيرازي، كوش طلا، گنِم خر، قدم خير، اَي اَي، آفري قمرتاج، آواهاي عاشقانه، كيودار، كلنجه زرد، ماله ژير، بزران بزران، شيرين و شاميرزا، هاريلُو ▪ كلام‌هاي ديني ـ كلام‌هاي يارسان، چل سرو ▪ مويه‌ها ـ سرلشونه، مور، ساري خواني، هوره -ژَن چِر-، گوراني
▪ آواهاي دلتنكي و غريبي ـ عليدوستي، عزيز بگي، هوره«كو چر» و «سوار چر» ▪ آواهاي حماسي ـ شيرين و خسرو، شاهنامه خواني لري ولكي، قي دادُوا، حماسه كرمي، دايه دايه ▪ آواهاي طنز ـ ماس فروش، هورم هورم، هي را سي سله، دُز ناشي ▪ آواهاي هجو
ـ لالايي ها ● موسيقي سازي ▪ سازهاي لري ـ سرنا، دهل، كمانچه (تال)، تنبك (تمك)، تنبور.▪ مقام‌هاي شادي – عروسي چو بازي.ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبك و كمانچه)

دانلود آهنگ لري بختياري بلال بلال

بزران) ▪ مقام‌هاي سوگواري: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاكتلي، چمري سحري، شيوني، ياري (ياره هو) ▪ مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي : ـ كمانچه، تنبك ـ قدم خير، كشكله شيرازي (دو گونه: گرمسيري و خرم آبادي)، عليسونه
سازهاي متداول در لرستان سه گروه اند: ۱) سازهاي زهي ( كمانچه و تنبور)
۲) سازهاي بادي ( سرنا و دوزله) ۳) سازهاي ضربي ( دهل و تنبك ) ▪ موسيقي لري را مي توان به انواع زير تقسيم كرد: ـ موسيقي شاديانه: در مراسم شادماني دانلود آهنگ لري بختياري دشتي نواخته مي شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسيقي عزا: در مراسم عزاداري اجرا مي گردد و اجزاي آن عبارت است از« سحري (اعلام مرگ كسي)»، « چمريانه »، «هرا» و مويه ها نيز كه در رثاي از دست دادن عزيزان خوانده مي گردد و بدون همراهي ساز است از اين نوع به شمار مي رود ـ موسيقي «كار»: اجراي اين آوازها از يك سو براي تحمل كارهاي طاقت فرسا و سنگين و از سوي ديگر، براي سرعت بخشيدن به آهنگ كار و هماهنگي ميان انجام دهندگان كار بوده است.
ـ موسيقي آوازي : شيوه هاي آوازي در لرستان بدين شرح است: ميرنوروزي كه آوازهاي عاشقانه مي باشد. شايان ذكر است كه موسيقي لرستان همواره داراي جنبه اي اجتماعي وسياسي بوده است.با توجه به اينكه رقص نيز در لرستان از پيشينه اي كهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ايي نيز به اين موضوع داشته باشيم، گفتني است كه در لرستان از واژه ي رقص استفاده نمي گردد و معمولاً از واژه هايي چون «باخته»، «بازي»، «دَس گِرِتِه» استفاده مي گردد؛ چونان كه حكيم توس بازي «كراد» خواهر بهرام چوبين نزد خسرو پرويز را اينگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازي به باغ آمدند همه ميش و آهو به راغ آمدند
موسيقي لرستان، از تعدادي فاصله تشكيل شده كه اين فواصل، مقامات موسيقي لري را به وجود مي آورند؛ البته تعداد آن ها چندان زياد نيست. به گزارش خبرنگار فرهني خبرگزاري تسنيم، نويسنده: اميرحسين حقيقي كار‌شناس موسيقي از دانشگاه هنر تهران و نوازنده سه‌تار و شورانگيز است.چكيده
آنچه در اين مقاله در مورد موسيقي لرستان بيان شده است را مي‌توان در چند عنوان بطور خلاصه ذكر كرد:ب) جايگاه موسيقي در فرهنگ مردم لرستان بطو ري كه در هر مراسم و آيين اجتماعيِ مردمان اين مرزج) سازهاي رايج درموسيقي لرستان كه به سه دسته سازهاي بادي، زهي و كوبه ايي تقسيم مي‌شوند.
مقدمه:كنكاش دروقايع گذشته برمردم لرستان و سيري در ژرفاي سرگذشت فرهنگي وتاريخي آن درگرو بررسي موشكافانه درچهره‌هاي ناشناخته زندگاني نياكان سخت كوش اين مرز بوم است.
تاريخچه موسيقي درلرستانسرزمين لرستان ومحدوده زاگرس همچون ديگر مناطق فلات پهناورايران درادوار مختلف تاريخ محل بروز تمدن و آثار بوده كه موجب شگفتي جهانيان گرديده است.قطعه سفالي كه از [كاسو]‌ها يا [كاسي]‌ها درهزاره سوم پيش ازميلاد دركوهستان‌هاي زاگرس بدست آورده است سه انسان را د رحال رقص درنزديكي چادر‌ها يا كلبه‌هايي نشان داده است (تصوير 2) همچنين ازآثار و شواهد بدست آمده دراين مناطق تصاويري ازآلات موسيقي مانند شيپور وتنبور برروي ظروف نقره وجود دارد كه حاكي ازرواج موسيقي نزد اين قوم درعهد ساساني است.
جايگاه موسيقي درفرهنگ مردم لرستان
سازهاي رايج درموسيقي لرستان1- سازهاي بادي (Aereophones (): سرنا – دوزله – بلور2- سازهاي زهي (Chordophones) كمانچه – تنبور3- سازهاي كوبه‌اي (membranophones): تنبك (تمبك) – دُهُلموسيقي محلي لرستان

دانلود آهنگ لري جديد و غمگين

موسيقي را مي‌توان در يك تقسيم بندي كلي به دو دسته باز شناخت:الف) موسيقي آوازي (كلامي) ب) موسيقي سازي اين نوع موسيقي بيشتر در مراسم عروسي، سوگواري و فعاليتهاي روزمره زندگي عشاير و روستائيان و توسط زنان و برخي موارد نيز توسط مردان اجرا مي‌شود .1- آوازهاي شادمانه (عروسي)؛ ترانه‌هايي كه عملا بدون همراهي ساز و با هم آوايي زنان در مراسم عروسي اجرا مي‌شود و عبارتند از سيت بيارم، بينا بينا، بزران بزران
2- آواهاي عاشقانه: از ويژگي‌هاي ترانه‌هاي عاشقانه خصوصيات اشعار آن است كه خاص يك مقام نيست، يعني اگر بيتي را در مقا م سنگين سماع خوانديم مي‌توانيم آن را نيز در مقام دو پا، سه پا و يا شانه شكي نيز خوانده و اجرا كنيم.برخي از اين آوا‌ها عبارتند از:كچكله شيرازيكوش طلاهالو گنم خر كه به معني ((دايي گندم خر)) است و از ترانه‌هاي مشهور لري در مقام سه پا است.آواهاي عاشقانه مانند:
بزران بزران - منظور به صدا در آوردن زنگ يا دو چند فلز است.3-كلام‌هاي ديني يا سروده‌هاي مذهبي:.4-مويه‌ها (سوگواري):
5-آوا‌هاي دلتنگي و غريبي:6- آواز‌هاي حماسي:از انواع آواهاي حماسي مي‌توان به:
شاهنامه خواني لري و لكي:7-آواز‌هاي طنز و هجو:اين ترانه‌ها اغلب به صورت في البداهه در هجو شخص يا موضوع يا مكاني سروده شده و برخي اوقات نيز با حركات نمايش طنز آلود فرد يا افرادي همراه بوده است از جمله اين اوا‌ها مي‌توان بهماست فروشهورم هورمهي راسي سله
هي نبات8-موسيقي آواز كار (ترانه‌هاي كار):لالايي (لاوه لاوه) - مادر از نخستين آوازه خوان زندگي است كه همواره با نغمه‌هاي كهن و ابياتي دلنشين و سرشاراز عشق و عاطفه مادري، فرزند دلبندش را به خوابي آرام و دلچسب فرو مي‌برد.ب- موسيقي سازي:
- مقام‌هاي شادي (عروسي):رقص (سنگين سماع، دو پا، سه پا، شا نه شكي، اشكاري):نوع ساز: (سرنا، دهل، تنبك، كمانچه)رقص و آواز: (بينا بينا، كيودار، كلنجه زرد)
2- مقام‌هاي سوگواري:نوع ساز (دهل، سرنا) موسيقي سوگواري بيشتر جنبه آييني داشته و در مراسم عزاداري از روزگار كهن تا كنون كاربرد فراوان دارند معروف‌ترين مقام‌هاي آن عبارتند از:پاكتليچمري يا چمرانهشيونيياري
كريمخاني3-مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي (كمانچه و تنبك)(مجموع گزارش هاي باستانشناسي در طي دو قرن اخير حكايت از آن دارد كه در آغاز به بهانه نا امني منطقه امكان كاوش وجود نداشته ،حال بايد پرسيد اينك كه قريب يك قرن از امن شدن منطقه گذشته است چرا در اين همه نقاط مستعد كاوش اقدامات مفيد و جامع باستان شناسي صورت نمي گيرد.
ساير محققان ،از جمله پژوهندگان كرد مانند:آيت الله مردوخ كردستاني با استناد بر ساختار كهن زبان لري (نسبت به ساير گويش هاي همجوار )،بر اين اصالت تاكيد كرده اند چنانچه فاروق صفي زاده در تاييد تاريخ مردوخ آورده است : جايگاه لرها به مركز پهلوي كهن خيلي نزديك بوده واز آميزه با بيگانگان هم دور بوده اند ، حتي از ملت كلده وآشور هم چندان اثر پذير نشده اند و تغيير گويش نداده اند (اديان باستاني ايران64:1385)بر اين اساس براي دست يابي به مختصـري از تاريخ موسيقي لرستان در دوران باستان ،تعمق در واژه هاي بازمانده از گذشته ،كه اينك هم با كمـترين تغيير تلفظ ،در فرهنــگ موسيقي لرستان و بعضا" در مناطق همجوار حضور داشته ،گريز ناپذير است.bg pattern
همچنين اثر ديگري كه نشانگر رقص جمعي و شايد يك نوع تهيج و هماهنگي افراد به هنگام كارهاي دسته جمعي است در ميان اين آثار وجود دارد.

منبع  سايت دانلود آهنگ جديد ريتم تاپ ritm.top

 https://open.spotify.com/album/7m9rRr57xRdo3aaUVRnxLW
https://www.musicgenreslist.com
https://www.digitalmusicnews.com/2016/04/07/most-popular-music-genres-america/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.